Java’da AWT Basics

sametklou

Java’da AWT Basics

Java'da AWT (Abstract Window Toolkit), grafiksel kullanıcı arayüzü (GUI) oluşturmak için kullanılan bir kütüphanedir. Bu kütüphane, uygulamalarınızı kullanıcı dostu bir şekilde görselleştirmenizi sağlar. AWT'nin temel bileşenleri olan pencereler, düğmeler, metin kutuları ve diğer bileşenler aracılığıyla kullanıcı etkileşimi sağlanabilir.

AWT Bileşenleri

AWT'nin temel bileşenleri şunlardır:

  1. Frame: Pencere oluşturmak için kullanılır. İçerisine diğer bileşenleri eklemek mümkündür.
  2. Button: Tıklanabilir bir düğme oluşturmak için kullanılır.
  3. Label: Metin veya resimleri görüntülemek için kullanılır.
  4. TextField: Kullanıcıdan veri girişi almak için kullanılır.
  5. ComboBox: Seçeneklerin bulunduğu bir açılır menü oluşturmak için kullanılır.

AWT Örnek Kodları

1. Pencere Oluşturma

import java.awt.*;

public class Main {
    public static void main(String[] args) {
        Frame frame = new Frame("AWT Örneği");
        frame.setSize(300, 200);
        frame.setVisible(true);
    }
}

2. Düğme Ekleme

import java.awt.*;
import javax.swing.*;

public class Main {
    public static void main(String[] args) {
        Frame frame = new Frame("AWT Örneği");

        Button button = new Button("Tıkla");
        frame.add(button);

        frame.setSize(300, 200);
        frame.setVisible(true);
    }
}

Sonuç

Java'nın AWT kütüphanesi, GUI uygulamaları oluşturmak için kullanışlı bir araçtır. Bu temel kavramları anlayarak, daha karmaşık ve etkileyici grafiksel arayüzler oluşturabilirsiniz. Ayrıca, AWT'nin yanı sıra Swing gibi daha gelişmiş alternatif kütüphaneleri de kullanabilirsiniz.